אביזרים לנכים – לא מתפשרים על האיכות

כאשר אדם עובר אירועים כלשהם במהלך חייו אשר שמים אותו תחת הגדרת הנכות, או אפילו באם מדובר במצב מולד, הקושי היום יומי קשה מנשוא ללא הציוד המתאים. אביזרים לנכים מוצעים בשפע ע"י מגוון רחב של ספקים והדילמה מתמדת – האם להסתפק בברירת המחדל ובציוד הסטנדרטי או לרכוש ציוד איכותי ומותאם אישית. התשובה היא, שרק אביזרים איכותיים לנכים נותנים את המענה המתאים ומשפרים במידה משמעותית את איכות חייהם של אלו הזקוקים להם יותר מכל.

אביזרי ניידות, הולכה והושבה
בכל הקשור לשלושת המצבים- ניידות, הולכה והושבה, ישנה חשיבות עליונה בבחירה הנכונה שכן אביזרים לנכים המהווים את ברירת המחדל עשויים שלא להתאים לכל נכה ודרישותיו הספציפיות. למשל, תמיד ניתן לרכוש כיסא גלגלים זול וזמין או להשכירו מעמותות שונות אך כנראה שיהיה זה כיסא מסיבי ורעוע אשר יכביד עוד יותר על הנכה הזקוק לו כל כך. באותו אופן, טיולונים, רולטורים ועמידונים אף הם ניתנים ל- "השגה" סטנדרטית אך רק ציוד איכותי באמת יכלול את כל האמצעים להתאמה מוחלטת למשתמש כגון ידיות טלסקופיות, קלות משקל, חומרים חזקים ומגוון תפסנים ורצועות.

גם אביזרים כגון מערכות הושבה, ניתנים לאלתור כגון שימוש בכסא גלגלים במקום כיסא האכלה, השמת כרית פשוטה במקום כרית ג'ל למניעת פצעי לחץ ואפילו ליצור תמיכות ראש ומשטחי רגלים מחומרים זמינים אך האם מדובר בפתרון איכותי? רק אביזרים לנכים שהינם פרי פיתוח של מלאכת מחשבת בתחום הנדסת האנוש יוכלו לתת את הפיתרון הטוב והתומך ביותר לצרכי שיקום, טיפול ובזמן שגרה.

בטיחות
אביזרים לנכים חייבים לעמוד בסטנדרטים מחמירים של קריטריוני בטיחות שונים מהארץ, אירופה וארה"ב. ללא תו תקן מתאים, הנכה המשתמש באביזרים עלול למצוא את עצמו חשוף לסכנה מתמדת של פציעות. רבים הם המכשירים השכורים מעמותות שונות אשר היו בעבר בעלי תו תקן אך התבלו עם הזמן ומסוכנים לשימוש. רצוי מאוד לרכוש אביזרים אשר איכותיים ומתוחזקים דיו על מנת להחזיק בתו התקן גם לאחר שימוש רב שנים, במיוחד כאשר מדובר בציוד אשר פעולתו מתבצעת בזירה מסוכנת מטבעה כגון כיסאות רחצה ועמידונים.

דילוג לתוכן