ילד קטן בהליכון
ילד קטן בהליכון

אביזרי שיקום לנכים – דרכי השיקום בתנועה

יותר ויותר אנשים מצטרפים אל מעגל הנכים ובעלי המוגבלויות מדי שנה, כאשר כולם ללא יוצא מן הכלל נזקקים בדרך כלל ליותר מאביזר אחד לצרכי שיקום והתמודדות מוצלחת אל מול מצבם הרפואי המגביל. אביזרי שיקום לנכים אינם אמורים להיות מנת חלקם של אלה אשר ידם משגת, אלא זכות בסיסית של כל בעל מוגבלות באשר הוא לחיות חיים נורמאליים ככל האפשר ולהשתקם בצורה המיטבית. אחד ההיבטים החשובים ביותר לשיקום הנכה הוא ההיבט התנועתי. בפניכם חשיבות התנועה לנכים ובעלי המוגבלויות וחיוניותה לצרכי שיקום.

עלייה מתמדת בביקוש לציוד משקם לנכים
מספר נותני שירות לא מעטים החלו לתכנן, לייצור ולשווק אביזרי שיקום לנכים מהשורה הראשונה וזאת עקב התנאים הקיימים הבאים:
· עלייה במספר האנשים אשר זקוקים לאביזרי שיקום – הזדקנות האוכלוסייה, עלייה במספר חולי הסוכרת (קטיעת איברים), עלייה במקרי שבץ מוחי, מקרי שיתוק מוחין בלידה, מחלות לב וכלי דם ועוד.
· מודעות – של ציבור הנכים והמוגבלים בישראל למגוון הציוד המשקם הפנטסטי אשר קיים בשוק.

שיקום בתנועה
הביקוש הגובר לציוד משקם עוסק בעיקר סביב השיקום בתנועה שכן לתנועה תפקיד חשוב ביותר בפיתוח יכולתם הגופנית של הנכים כך שיזכו לאיכות חיים גבוהה בהתאם לנסיבות כמו גם למניעת מחלות ובעיות רפואיות אחרות אשר עלולות להיווצר עקב חוסר תנועה או תנועה לא נכונה :
· מחלות לב וכלי דם, השמנה, סכרת.
· פצעי לחץ.
· החלשות השלד והשרירים.
· תסכול ועוגמת נפש – ירידה בבריאות הנפשית.

עם הופעתן של אחת מהתופעות שלהנ"ל, השיקום הופך לקשה עוד יותר ומכאן החשיבות של אביזרי שיקום לנכים איכותיים לצרכי שיקום.

אביזרי השיקום הניידים החדשים – פרי הפיתוח של ידע ומקצועיות
אביזרי שיקום לנכים מהדור החדש הינם פירות הפיתוח רבי השנים של מהנדסים, פיזיותרפיסטים, רופאים וטכנאים. התנועה לא ברורה מאליה עבור הנכים ובעלי המוגבלויות ולכן אביזרים כגון כיסאות גלגלים, הליכונים, רולטורים, טיולונים, הליכונים ואופניים לנכים חייבים לעבור התאמה אישית למימדיו והמוגבלות האישית של כל נכה ספציפי. הקפדה יתרה בבחירת הציוד המתאים לנכה לצרכי תנועה תביא בשילוב עם טיפול רפואי ונפשי נאותים לשיקום מוצלח והזדמנות שווה לאיכות חיים המגיעה לכל אדם באשר הוא.

דילוג לתוכן