ילד על עמידון משקה צמחים
ילד על עמידון משקה צמחים

סוגי עמידונים ומטרות

למרבה הצער, רבים הם הנכים ובעלי המוגבלויות אשר אינם מסוגלים לעמוד בכוחות עצמם על רגליהם בין אם הדבר נובע מבעיה מולדת או כתוצאה מתאונות ומחלות שונות. עמידונים נועדו לאפשר לנכים אלו את היכולת לעמוד עם תמיכה והגנה מקסימאלית ולהעניק להם את היכולת לממש את הצורך הכה טבעי בתור בני אדם – פשוט לעמוד. יחד עם זאת ובתור ערך מוסף, העמידה תורמת רבות לבריאות הגופנית של האדם הנכה כך שבסופו של דבר מדובר במכשירים חיוניים ביותר עבור כל אדם אשר אינו יכול לעמוד בכוחות עצמו.

תרומת העמידה לבריאות הנכה
באופן ברור היטב, הנכים אשר אינם יכולים לעמוד בכוחות עצמם, ילדים ומבוגרים כאחד, מבלים את רוב יומם בישיבה. לישיבה הממושכת לאורך זמן השפעות חמורות ביותר על הבריאות ולכן ומכאן יתרונות העמידה :
·         הימנעות מפצעי לחץ, זיהומים ובצקות.
·         שיפור בזרימת הדם.
·         מפחיתה התכווצויות שרירים.
·         מיטיבה עם מערכת הכליות והשתן.
·         מסייעת להתפתחות תקינה של מערכות השלד והשרירים.
·         מפחיתה את הסיכון לאספירציה בזמן אכילה.

עמידונים מאפשרים לכל נכה את יכולת העמידה ובכך לבצע פעולות אשר אינן אפשריות בישיבה ולהימנע מנזקי הישיבה הממושכת. יש לציין כי ישנם עמידונים אשר מאפשרים ביצוע פעולות גופניות שונות באמצעות הידיים לשיפור הכושר הגופני והמצב המנטאלי.

סוגי העמידונים
ניתן לחלק את העמידונים השונים לשניים, בהתאם לרמת התפקוד של הנכה המשתמש בהם :
·         עמידון קדמי (prone) – זהו עמידון אשר תומך באדם הנכה מהצד הקדמי של גופו (על החזה) ולכן מתאים לנכים אשר מסוגלים להזיז את ראשם בקלות ללא תמיכה. עמידון זה כולל שולחן וניתן לכוונון זוויתי שלו באופן ידני או חשמלי כאשר האדם המשתמש בו מאובטח לחלוטין ברגליו וברכיו.
·         עמידון פסיבי (spine) – זהו עמידון אשר תומך באדם הנכה מהצד האחורי של גופו (מכיוון הגב) ולכן מתאים לנכים אשר אינם מסוגלים לשלוט בראשם. גם בסוג עמידונים זה, המבוגר או הילד אשר משתמשים בעמידון מאובטחים היטב גם באמצעות משענות דו צידיות להחזקת הראש במקומו.

יש לציין כי עמידונים הינם דינמיים וכוללים מערכת גלגלים אשר עוזרת לנייד אותם ממקום למקום ברחבי הבית.

דילוג לתוכן